کانون امام علی (ع) جنوب کرمان عنوان شایسته تقدیر فهما ۱۴۰۰ را کسب کرد 
کانون امام علی (ع) جنوب کرمان عنوان شایسته تقدیر فهما ۱۴۰۰ را کسب کرد 

کانون امام علی (ع) جنوب کرمان عنوان شایسته تقدیر فهما ۱۴۰۰ را کسب کرد 

کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) یکی از قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان است که توانست در سومین رویداد ملی فهما با سعی و تلاش فراوان بیش از ۱۵ هزار امتیاز کسب کند و همچنین با حضور فعال در رواق نور موفق به کسب عنوان کانون شایسته تقدیر شد.
شناسه خبر : 1149864 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۵

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: کانون های فرهنگی هنری مساجد همان طور که از نام آنها پیدا است پایگاهی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

تا قبل از شیوع کرونا فعالیت های کانون های مساجد به صورت حضوری انجام می شد اما پس از شیوع این بیماری بسته به وضعیت کرونایی بخشی از فعالیت های آنها به صورت حضوری و بخشی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ستاد هماهنگی کانون های مساجد به منظور ساماندهی فعالیت های کانون ها، ایجاد رقابت سالم، کشف و شکوفایی استعدادهای اعضای کانون ها و برگزاری دوره های آموزشی اقدام به راه اندازی سامانه بچه های مسجد کرد.

پس از راه اندازی این سامانه، فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت عنوان رویدادهای ملی فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری تعریف شد تا بچه های مسجد در این زیست بوم فعالیت کنند.

امسال سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم برگزار شد و در بخش داوری این رویداد کانون های فرهنگی هنری برتر هر رواق براساس عملکرد آنها در سامانه بچه های مسجد معرفی شدند.

کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) یکی از قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان است که توانست در سومین رویداد ملی فهما با سعی و تلاش فراوان بیش از ۱۵ هزار امتیاز کسب کند و همچنین با حضور فعال در رواق نور موفق به کسب عنوان کانون شایسته تقدیر شد.

این کانون فرهنگی هنری سال ۱۳۹۰ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعالیت خود را در مسجد امام علی (ع) آغاز کرد.

براساس این گزارش خبرگزاری شبستان به منظور آشنایی بیشتر با برنامه ها و فعالیت های این کانون فرهنگی هنری، با مدیر آن، گفت و گو کرد.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: یکی از رویکرد های کانون ترویج معارف قرآن کریم است و در این راستا از بدو تاسیس تاکنون اقدام به برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم کرده ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم زمینه ای را فراهم کرد تا اعضای کانون با آمادگی بهتری در مسابقات قرآنی مدها متان که یکی از برنامه های رواق نور در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ بود، شرکت کنند.

وی بیان کرد: امسال خوشبختانه با تلاش و کوشش کانون امام علی (ع) با کسب امتیاز لازم در رواق نور، جزء کانون های شایسته تقدیر انتخاب شد.

میجانی با اشاره به ظرفیت های قرآنی این کانون فرهنگی هنری، ابراز کرد: آقایان امیرمحمدی، قزلباش و امیری از اعضای کانون امام علی (ع) هستند که امسال داوری بخش استانی پانزدهمین جشنواره قرآنی مدها متان را بر عهده داشتند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: سال گذشته نیز ۲ نفر از اعضای کانون با شرکت در مسابقات قرآنی مدها متان به عنوان منتخب استان انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز در ماه مبارک رمضان نیز جلسات جزء خوانی و کرسی های تلاوت نور برگزار می‌شود.

میجانی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در طول سال، برگزاری دوره های آموزشی تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که بسته به شرایط موجود گاهی حضوری و گاهی مجازی برگزار می‌شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: همچنین در ماه های مبارک رمضان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حکمت خوانی و خطبه خوانی نهج البلاغه کرده و سپس به نفرات برتر شرکت کنده در این دوره ها نیز جوایزی اهدا می شود.

وی عنوان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی و بیان احکام، برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری یکی دیگر از برنامه های مناسبتی کانون است که اجرا می شوند.

میجانی ادامه داد: هر سال در ایام عاشورای حسینی، اربعین و سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، کرسی های تلاوت نور همراه با مراسم سوگواری برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون در ماه محرم، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری متناسب با این ایام است.

وی یادآور شد: در همین راستا مسابقه مجازی سوگواره بوی سیب ویژه گروه سنی نوجوانان در رشته های نقاشی، مداحی و قصه گویی برگزار شد و در ۱۹ مهرماه هم زمان با سالروز بیانات تاریخی رهبر انقلاب درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد، از برگزیدگان این مسابقه تجلیل شد.

میجانی در خاتمه فعالیت های ورزشی را از دیگر برنامه های کانون برشمرد و گفت: امسال برای دومین بار جشنواره شیران علوی در رشته های مختلف ورزشی برگزار کردیم.

کانون های مساجد پایگاه هایی هستند که علاوه بر انجام برنامه های فرهنگی و هنری با شیوع کرونا در لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه پا به عرصه خدمت رسانی گذاشتند و به یاری نیازمندان شتافتند و صحنه های زیبایی از کمک به نیازمندان خلق کردند.

پایان پیام/ 586